اسید کلروژنیک: همین ماده یک عدد از اصلیترین ترکیبات فعال بیولوژیکی در قهوه است. کافئین قهوه فرانسه در حالت معمولی کاهش از سایر قهوهها است. به شتاب کالریسوزی در موقعیت استراحت «میزان متابولیسم استراحت» یا RMR گفته میشود. در نهایت اساسی روشن کردن دستگاه و اندکی حوصله عصاره قهوه از خروجی دستگاه بیرون می گردد و شما میتوانید از یک قهوه فرانسه بینظیر لذت ببرید. اما پس از مدتی اشخاص نسبت به اثرات آن مقاوم میشوند. یک نکته دارای که در مورد قهوه وجود دارد این هست که تاثیر کافئین پس از استفاده طولانی در اشخاص کمتر میشود. یعنی در کوتاه مدت، کافئین قهوه می تواند مقدار متابولیسم را افزایش داده و چربیسوزی را بیشتر کند. مطالعات نشان می‌دهد که کافئین می تواند متابولیسم را 3 تا 11 % ارتقاء دهد. مطالعات و تحقیقات انجام شده در سوئد ثابت کرده اند که نوشیدن اسپرسو حمله قلبی را کاهش می دهد و آنتی اکسیدان هایی دارد که در کاهش احتمال هجوم ها قلبی دوچندان موثر است. به طور مثال، چای سرشار از نوعی از آنتی اکسیدان ها است که در پیشگیری از زخم دیدگی سلول و کمتر خطر ابتلا به انواع سرطان ها مثل سرطان پستان و روده پهناور تاثیر دارد. تئوفیلین: تئوفیلین محرک دیگریست که هم در کاکائو و هم در قهوه وجود داراست و برای معالجه آسم استعمال میشود. تئوبرومین: تئوبرومین محرک اهمیت در کاکائو قهوه زرقا است. ولی درصورتیکه قهوه باعث شود که شما کالری بیشتری را در دراز مدت مصرف نکنید، باز هم همین احتمال وجود دارد که باعث کمتر اشتها شده و به شما یاری نماید تا کاهش طعام بخورید. در عاقبت یک آزمایش اثبات شد که مقدار اثرگذاری کافئین در تغییر‌و تحول کافئین بدن در زنان و مردان مختلف بوده و در مردان بخش اعظم سبب کمتر اشتها میشود. یک گزارش نشان بخشید که کافئین در افراد لاغر چربیسوزی را تا 29٪ ارتقا می‌دهد در حالی که همین ارتقاء فقط در اشخاص چاق حدود 10٪ است. این یکی از از دلایلی هست که اشخاص پس از نوشیدن قهوه احساس هوشیاری و انرژی بیشتری دارند. در سال های گذشته دوستداران قهوه به اشکال قهوههایی اصلی اسیدیته پایین علاقهمند بودند که طی گذشت دوران و تجربهی طعمهای متفاوت بخش اعظمی از آن ها اکنون به قهوههایی مهم اسیدیته بالا هم علاقهمند شدهاند. اپی نفرین که به اسم آدرنالین نیز شناخته میشود، از نحوه خون به بافتهای چربی منتقل شده و به آنها فرمان میدهد تا چربیها را مجزاسازی کرده و در خون آزاد کنند. بایستی بدانید که از میان مواد محرکی که به آن ها اشاره شد، کافئین تأثیر بیشتری در چربیسوزی دارد. جذاب هست بدانید که بیشترین مقدار متابولیسم به عامل افزایش چربیسوزی تولید میشود.

ایندکسر

coolerbahagholi.com